Husbygget

Jag har ett hus!

 

I måndags tillbringade vi hela dagen vid tomten och bevittnade den smått orealistiska tillblivelsen av ett nybyggt hus.

Vi var där runt sex på morgonen och då fanns endast några långtradarlaster på plats. Inte en människa så långt ögat nådde, men en underbar morgonsol, som fick mig att högtidligt lova att ta många tidiga morgonpromenader när jag väl bor där. (Det kommer säkert att hända! Inte.)

Klockan tio var huset på plats, dock utan tak, så det såg ut som ett fängelse eller en sån där barack som soldater bor i i amerikanska filmer.

Runt tre var takstolarna uppe och jag kan bara konstatera att jag har ett hus. Som dessutom ser ut som ett hus. Livet är bra härligt!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0