Flickan med monsternaglarna

Jag funderar att skriva en läskig barnbok, baserad på min dotter, som just nu går under smeknamnet "flickan med monsternaglarna".

 

Det är otroligt att så söta och snälla små barn kan få så groteska naglar. De växer säkert en meter på en månad, så ofta som man får försöka klippa dem.

Å andra sidan kan det väl bero på att det är så svårt att klippa dem. Man fuskar eftersom det är svårt, och snart är de lika långa igen. Och det faktum att de är så små i sig själva (barn på knappt tio veckor har små fingrar och därmed små naglar) bidrar nog till att tillväxten ter sig större än på mina egna. Mätt i millimeter är det nog samma, men procentuellt växer hennes mer än mina...

Hu, så vetenskapligt det blidde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0