Foton

Jag har ägnat dagen åt foton. Det blir ju en del sådant när man har en sådan lite sötnos hemma... Idag var det dags att sortera bland dem,

skicka ett antal till Tyskland (ej genomfört ännu, jag filar på formuleringarna och tragglar "an, auf, hinter, in, neben über, unter, vor, zwischen" och förundras över att jag fortfarande minns ramsan tio år efter senaste tyskalektionen. Jag skriver/pratar tyska någorlunda frekvent, men i Tyskland är det ytterst få som går omkring och rabblar alla dessa utantillramsor, har jag märkt...),

skicka några till Värmland (ej genomfört heller, jag kom på att jag behövde ytterligare kopior, men de är i alla fall beställda.),

beställa några för vidarebefordran till Östergötland, Södermanland (och, som det ju visade sig: Värmland) (detta är genomfört, men de väntar förstås fortfarande på vidarebefordran.)

välja och beställa ett stort antal till mitt eget fotoalbum (valet är genomfört, mer eller mindre, men den beställningen är inte gjord. I egenskap av recessiv människa har jag rätt att prioritera bort mig själv ett tag...)

 

Efter dagens eskapader förundras jag inte bara av mina enorma tyskakunskaper, utan även av det där klassiska föräldrasyndromet, som jag nu inser drabbar alla (i alla fall mig). Redan efter mindre än tre månader ser jag på de tidigaste bilderna med tårar i ögonen och snyftar något om hur stor hon har blivit. Sambon och jag utbyter minnen och historier från "när hon var liten", trots att flickebarnet bara väger lite mer än sex kilo som det är nu.

 

För att fortsätta på temat foton kan jag berätta att jag har utforskat djungeln av fotosidor som finns på nätet.

En sida erbjöd gratis bilder, jag behöver bara betala portot. Det är lite fel storlek på dem, men de är i alla fall gratis. Jag lade in en beställning.

En annan erbjöd gratis bilder (dock inte lika många) om man rekommenderade dem till några vänner. Jag fick inte göra detta, då jag ännu inte var kund hos dem, men det gick inte att prova dem utan att rekommendera dem. Jag avstår nog från att rekommendera dem... Det blev absolut ingen beställning där!

En tredje sida erbjöd inget sådant alls, men jag får hämta bilderna i min vanliga fotobutik, där jag vet att det är bra kvalitet. Skönt att slippa släpa med en CD och försöka förklara vilka bilder jag ska ha och vilka jag vill ha två eller tre av... Nu kan jag bara gå dit och hämta dem. Och betala. Ingen beställning än, men det kommer, jag lovar. Fotoalbumet får nog sina bilder därifrån.

En fjärde sida orkade jag inte undersöka. Klockan blev lite för mycket för en trött småbarnsmor. Jag valde att slappna av med lite bloggeri istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0