Lägenhetsvisning

Den sista juni skulle vår hyresvärd visa vår uppsagda lägenhet för tre intressenter. Vi ställde upp på en tidig visning eftersom det var sista dagen för blivande hyresgäster att säga upp sina egna lägenheter. Vi konstaterade att det inte var någon höjdare att försöka låta dottern sova i det eventuella kaos som kan uppstå när minst tre personer (troligtvis något fler, då man gärna tar med sig ett smakråd eller moraliskt stöd när man tittar på en lägenhet, även om man ska bo där själv) ska ta sig runt i lägenheten i jakt på styrkor och brister. Alltså tog jag med mig henne ut på promenad efter morgonmålet, då hon har större chans att sova i vagnen än i kaos.

 

Av tre anmälda intressenter dök noll upp. Min sambo, även känd som säkerhetsfreaket, kompade för att någon av oss skulle kunna vara med vid visningen, och ingen dök upp. Vi hade i och för sig inget att vinna på visningen ändå, men det kändes väldigt meningslöst att offra en timmes komp på ingenting. Den tiden kunde dottern ha dragit nytta av vid något annat tillfälle.

Lilltjejen hade också mått betydligt bättre av att få sova ostörd i sin egen säng istället för att sova störd i vagnen. Dagen präglades inte av samma lugn som vanligt.

Jag däremot fick lite morgonmotion, vilket inte kan skada. Tyvärr kände jag av min pollenallergi, men på det stora hela blev det nog mer plus än minus för min del. Vi ställer dock inte upp på tidiga morgonvisningar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0