Lång dag

Dagen idag har varit extremt lång.

 

Planen var att promenera till MVC för efterkontroll (de måste ju försäkra sig om att jag mår bra efter graviditeten) och sedan hem igen. Mellan ett och två skulle vi lyssna på radio, då min sambo önskat en låt på P3 (för att minnas den gamla goda tiden, vad han nu kan tänkas mena med det?!). Annars var det lugn och ro som stod på schemat.

Den höll inte riktigt.

 

Först blev det lite sent, så vi tog bilen till MVC, och bestämde oss för att kombinera resan med att åka ut till tomten för att fabricera ett antal foton där det tydligt framgick att vår dotter varit inblandad i husbyggandet från början (kul att ha i framtiden).

På väg till tomten kom vi på att vi glömt ta med vattenflaskor och sambons telefon, så vi tog vägen via hemmet. Sambon passade på att ringa sin syster för att bjuda in oss på fika. De talar om att vår grävare är på plats och gräver för fullt, och att de behöver lite mjölk hemhandlat.

På väg ut för andra gången kommer vi på att vi har glömt huspärmen, med ritningar som behövs i grävandet. Hem igen för att hämta den. Sedan ut till systern med mjölken och vidare till tomten.

Ritningarna behöver kopieras, så vi styr kosan mot mitt föräldrahem, men avbryts av en lunchinbjudan till ovan nämnda syster, med fem minuters framförhållning. Vi åker dit och äter, sedan åker jag till mina föräldrar, medan sambon lapar sol och lyssnar på radio (önskelåten). Dottern följer med mig.

Väl där är hela min familj samlad, mor, far, bror, syster och systerdotter, så det tar en stund. Far och bror levererar ritningarna samtidigt som de inspekterar bygget så här långt, och jag blir kvar en extra stund.

Tillbaka till svägerskan och sambon, som just plockat jordgubbar, så det blir fika och eftersom ritningarna redan är lämnade tar vi det lugnt i skuggan en stund till, samtidigt som vi får en hel del idéer till trädgården av vår värdinna.

Till slut återvänder vi till tomten, dagens arbete är avslutat, så vi fotar och filmar, pratar med grannar på ömse sidor om huset, och avslutar med en snabb fika hos en av dem. De har nyligen byggt hus själva, så det blir inte så ruskigt kort, och så är det ju så skönt att sitta i skuggan en stund!

Till sist sitter vi i bilen på väg hem igen, men tvingas till ett stopp på ICA. Hemma är det matlagning och amning som gäller, innan dottern somnar och vi försöker komma ihåg att titta på reprisen av Sommartorpet. Vi lyckades i alla fall delvis, men nu sover sambon på soffan...

 

I morgon ska vi ta det lugnt! Hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0