Min dotter är ett geni!

Min tvåmånaders dotter är ett geni!

Hon (egentligen jag, men paketet var adresserat till henne) har fått en bok om lekar på posten, och vi har sedan dess börjat leka lite mer medvetet än tidigare.

En lek som vi lekt tidigare, men utvecklat lite nu, är att jag håller upp en skallra och hon får slå eller sparka på den, så att den låter. Jag är nu övertygad om att hon förstår vad jag säger, och följer min uppmaning, för hon sparkar inte innan jag plockar fram skallran, men när jag håller den ser hon alltid till att den låter. Hon kan också sparka till den lite löst, så att den knappt rör sig, och när jag säger "Ta i lite då, så att den låter ordentligt!", kickar hon till rejält, och skallran låter ordentligt, precis som jag bad om.

Min sambo opponerar sig, och påstår att hon bara sparkar som vanligt, och att jag bara håller skallran på rätt ställe, men om jag håller upp den högre, så sparkar hon där uppe, vilket hon inte brukar göra annars. Jag har rätt, han har fel!

 

Visst, jag vet att jag måste vara snabb med att säga något, för hon vill sparka på skallran så fort jag plockar fram den, och hon kanske skulle ta i på samma sätt oavsett vilka ord jag använder, bara tonfallet är det där uppmuntrande, som gör henne så uppspelt. Men spelar det verkligen någon roll? Att hon vet vad hon ska göra med skallran är väl ett bevis på genialitet bara det!

Sa den stolta modern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0