Posten

Jag har gett Posten ett gott skratt.

 

Avsikten var att komma till rätta med ett problem som jag har dragits med i över tre månader, men att ha förlängt livet på en av Sveriges stora institutioner är väl inte heller fy skam!

 

Problemet som jag drabbats av är att jag inte får några avier när jag ska hämta paket eller stora brev på ICA Supermarket (ni vet det här med att hämta paket i livsmedelsbutiken, detta djävulska gissel...). Två veckor senare kommer däremot påminnelserna, gärna med en lite anklagande ton: "Du har inte hämtat ditt paket än. Var vänlig hämta det snart, för vi vill inte ha din skitpost ligga här hur länge som helst, PUCKO! Ta med originalavin." (OK, jag har väl tolkat lite fritt, men det där med originalavin är i alla fall sant.) Hur ska jag kunna ta med mig originalavin? Jag har ju inte fått den!

 

Jag frågade när jag hämtade paketet (med bara påminnelsen, inte originalavin), och de tyckte att det lät konstigt, men det är ju inte de som skickar ut avierna, bara påminnelserna, och dem får jag ju. Jag fick numret till postcenter. Damen som jag fick prata med tyckte att det lät "helt sjukt" att jag får allt annat, men inte avierna, så jag fick numret till brevbärarchefen. Han tyckte att det var underligt, men de skickar ju paketen till ICA och avierna till mitt utdelningsställe. Jag fick alltså numret till utdelningsstället, där jag fick prata med en dam som tyckte att det var märkligt och en man som inte förstod hur det kunde komma sig, och till slut med min brevbärare, som naturligtvis bedyrade att han delar ut allt som kommer, men att han skulle vara lite extra uppmärksam. Han sa också att han inte kunde bli mer full i skratt, med tanke på att jag får allt utom just originalavierna.

 

Jag får en känsla av att ha hamnat mellan stolarna. Paketsorterarna skyller på utdelarna och utdelarna skyller på sorterarna. Jag anklagar inte någon, men det måste väl vara på vägen däremellan det blir fel?!

 

Men varför är det bara mina avier? Det är ju ingen som stjäl min post. Det är inte ens någon som hämtar ut mina paket, för jag får allt som jag beställer. Det lät inte heller som att det har drabbat någon annan, för de hade ju aldrig hört talas om något liknande.

Alltså är det någon som norpar åt sig mina avier men inget annat. Kan det vara någon jag känner som förbereder ett fint collage till min 30-årsdag nästa år? Eller är det ett lite snällt sätt att jävlas? Om man verkligen stjäl något är det ju brottsligt (och postrån är väl nästan lika med häststöld, och bestraffas säkert med hängning, minst!), men att ta avierna är på sin höjd lite tarvligt.

 

Jag tror i alla fall att jag ska undersöka vilka som jobbar med att köra avier mellan paketsorterare och aviutdelare. Det kanske finns en förklaring att finna i postens lista över anställda...

Jag ser fram emot att fylla 30! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0