Rangordning

Jag har nyligen fått barn, och i och med det förstod jag att "min bästa jobbarkompis" (alltså min bästa kompis på jobbet) inte längre skulle komma för att hälsa på mig.

Hon älskar bäbisar, och det är helt omöjligt att hon skulle komma för att träffa mig i första hand. Hon kommer för att umgås med min dotter, och jag passar på att prata med henne emellanåt. Har jag tur så lyssnar hon, men det finns inga garantier. Lilltjejen kanske gjorde något sött eller bara låg i vägen, så att hon blev tvungen att titta på henne, och då kan man ju inte lyssna. Jag har helt och hållet accepterat detta fenomen, och jag var beredd på det från det ögonblick jag fick syn på de blå strecken på graviditetstestet.

 

Nu är det bara så att vi båda har blivit brädade. Hon kommer inte för min skull, men heller inte för dotterns skull. Men hon kommer, och det ganska ofta. Jämförelsevis i alla fall. Hon har bara fått en ny anledning. Det är en anledning som hamnar före både mig och min dotter i rangordningen.

Kaffe.

Jag gjorde misstaget att bjuda henne på min variant av kaffe latte, och det blev så populärt att hon nu kommer för att dricka kaffe, och när hon ändå är här passar hon på att gulla med min dotter och även byta några ord med mig.

 

Vi klagar inte, men måste konstatera att ranglistan nu lyder som följer:

1. Kaffe

2. Bäbis

3. Mamma

 

Receptet, för er som vill prova: Kaffe, sötningsmedel, värmd mjölk, som vispas för att få skum, och lite kolasås ovanpå. Gottegris som jag är sötar jag faktiskt skummet också, men bara ytterst lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0