Skrivare

Jag har för länge sedan bestämt mig för att själv tillverka "barnets egen bok", istället för att köpa en färdig bok för enkla "fylleriövningar" av typen "Jag föddes den ... och fick namnet .... Den ... sa jag mitt första ord som var ...." En egen blir mer personlig och man slipper oifyllbara delar, som till exempel dopsidan om man väljer att inte döpa sitt barn.

Nu börjar jag känna mig lite pressad att börja. Flickebarnet har funnits i tre månader nu (när som helst) och har hunnit med första leendet, första vändningen, hon har satt sig upp med hjälp och en massa andra saker. Jag vill börja dokumentera, så att jag inte glömmer bort något!

 

Alltså har vi plockat fram vår gamla skrivare, för att kunna skriva ut bilder och text till nämnda bok. Vi har köpt både svart bläck och färgdito. Papper har letats fram och allt förefaller vara klart för användande.

Men icke!

Något strular och vi vet inte exakt vad. Ibland finns det ingen skrivare trots att vi klart och tydligt ser den stå där med alla erforderliga kablar på alla erforderliga ställen. Ibland finns det en skrivare, men någon tjänst saknas på datorn. Ibland funkar tjänsterna, men inte katten vill den skriva ut som en duktig dator, inte!

 

Som lite extra grädde på moset börjar minnesbilder av bläckläckage krypa fram ur glömskans mörker... Anar behovet av nytt skrivarinköp. Precis vad vi inte behöver just nu. STORA räkningar börjar ramla in från höger och vänster. Det kostar pengar att bygga hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0