Ännu fler brutna rutiner

Sitter och väntar på att dottern ska vakna. Hon borde ha vaknat för en och en halv timme sedan, enligt våra rutiner, men det gjorde hon inte. Hon har gnällt och väckt mig, men vaknar inte själv. Än. Det här bådar inte gott. Hon började med att bryta en rutin igår. Idag har hon gått vidare till nästa. Var ska detta sluta?

Det blir väl nya rutiner så småningom, men jag tyckte ju att det var rätt bekvämt med de rutiner vi hade. Speciellt skönt var det att jag visste, så det ordnar sig när hon väl kommer till ro i de nya, men nu flyter jag omkring i ett osäkert vakuum av rutinlöshet.

Jag kan ju förstås väcka henne och tvinga på henne mina rutiner, men jag inbillar mig att hon sover för att hon behöver det. Det känns bättre att låta henne hitta sin egen rytm, hon är ju så liten fortfarande. Förr eller senare måste jag väl införa rutiner efter mitt val (jag antar att hon får börja på dagis och i skolan som "alla andra" en dag), men jag vill inte göra det nu. Vi tar dagen som den kommer, och är det något speciellt får jag väcka henne den dagen...

Usch, jag får nästan lite ångest över det här. Det får jag jobba på!

 

Hon har slutat somna av att åka bil, förresten. Visst somnar hon ibland, men förut var det varje gång. Vi beövde bara sätta henne i babyskyddet, så somnade hon. Nu måste hon vara riktigt trött för att det ska funka alls, och även om hon somnar så vaknar hon ganska snabbt när motorn stängs av. Ytterligare en bruten rutin, eller i alla fall en bruten vana.

 

Vi lyckades imponera lite på läkaren på BVC igår i alla fall. Hon fick inte chansen att utföra sitt program, men hon var pigg och glad och det verkade som om de trodde mig när jag berättade om hennes bedrifter. Jag vet att läkarna antagligen säger det till alla föräldrar, men jag blev löjligt glad när han sa att hon var en fin tjej och allt det där. Han sa det liksom efter att han hade undersökt henne, så han visste ju vad han pratade om. Pinsamt patetisk mamma!


Kommentarer
Postat av: Joanna

*ler*
ja jo jag tror de säger så till alla mammor, men pinsamt patetisk man är suger man in allt allt!

2005-06-23 @ 11:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0