Bloggproblem i sällskapslivet

Jag har upptäckt en ovilja att prata med de personer jag vet läser min blogg.

 

Det känns som att jag förstör bloggupplevelsen för dem, eller åtminstone förstör intrycket av min blogg. I bloggen lägger jag ner tid och eftertanke på formuleringarna och får (oftast) till ett bra upplägg som skapar sammanhang på ett sätt som jag inte lyckas med när jag pratar. Jag märker att jag ibland i ett samtal återger ett helt blogginlägg, men sämre. Jag känner mig inte nöjd med mitt sätt att berätta, och jag ser framför mig hur personen ifråga senare sitter vid sin dator och blir uttråkad av att läsa min blogg. De får inte ens njuta av mitt fantastiskt formulerade inlägg, eftersom de inte läser det ordentligt, utan bara skummar, "det här berättade hon ju idag".

 

Jag vill heller inte upprepa mig, och kan därför välja bort ämnen som jag skrivit om på bloggen i samtal med "mina läsare". Omvänt kan jag avstå från ett klockrent blogginlägg eftersom det kom till i samtal med någon av dem. Jag kan till och med avstå från att berätta om min blogg för att slippa detta dilemma.

 

Jag är nog aningen neurotisk och behöver antagligen slappna av ganska mycket i inställningen till mitt bloggande. Jag ska jobba på det... senare. Nu ska jag däremot duscha! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0