Dagen H

Jag börjar ana Dagen H - dagen då huset kommer.

Jag har följt arbetet med min digitalkamera och har före- och efterbilder staplade på varandra i en mapp i datorn. Från det att vi köpte tomten för lite drygt ett år sedan, via trädfällningar till den senaste, när bara en tredjedel av stugan står kvar, i väntan på att forslas bort.

Snart är det dags för kortet som visar att huset är på plats, och jag har börjat kunna se det framför mig. Det börjar bli verkligt, och jag kan berätta att det är lite läskigt.

 

Idag sa vi upp lägenheten. Det är också lite läskigt. Det finns inte ens en grund på tomten än, så jag känner mig lite våghalsig när jag skriver på ett papper som säger att vi måste flytta senast första oktober. Bara lite mer än tre månader kvar, och om huset inte står där, så får vi väl flytta hem till mamma eller nåt. Inte ett drömscenario, även om jag älskar mina föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0