Passa på

Det regnar och både jag och min dotter är trötta. Hon har somnat igen - den här gången i sin egen säng, så jag passar på att äta. Förra gången sov hon i min famn, så då passade jag på att sova. Det är mycket sånt nu: passa på.

Jag har svårt att få tillfälle att duscha. Jag vet inte när jag lyckades duscha ordentligt senast och jag börjar känna mig äcklig. Det blir inte riktigt samma sak att bara tvätta sig, men när tiden och möjligheten finns är det så mycket annat jag måste passa på att göra.

Min sambo träffade en livscoach genom jobbet och enligt honom finns det bara tre måsten. Man måste sova, äta och gå på toaletten. När jag har passat på att göra de tre sakerna är tiden slut och jag får istället se till att lilltjejen får sova, äta och gå på toaletten. (I hennes fall består det senare naturligtvis av blöjbyte.)

Förut kunde jag passa på en hel del på kvällar och helger, när min sambo var hemma från jobbet, men nu är vi inne i en period när vi har mycket att ordna med eftersom vi ska bygga hus nu i sommar. Eftersom jag är dotterns matlåda är det mest praktiskt att han far omkring, så nu är vi ensamma nästan jämt. När han är hemma är han dessutom helt slut, så jag har inte riktigt samvete att passa på för mycket de korta stunderna. Det blir väl bättre någon gång... Hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: pzikotropos/brorsan

Hej syster yster.

Kul att du skriver! Du är den snällaste matlådan jag känner. Nu måste jag dra. Ha gott.

2005-06-13 @ 16:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0