Stora småsaker

Lilltjejen vände sig från mage till rygg igår kväll!

Det var helt och hållet hennes eget initiativ. Jag hade inte hjälpt henne tidigare, och hon fick inte ens verbal uppmuntran förrän efteråt. Då fick hon å andra sidan desto mer uppmuntran. Jag ringde direkt till hennes pappa på mobilen (han var som vanligt upptagen med förberedelser inför husbygget) bara för att få berätta för någon om det stora underbara som hade hänt. Jag ringde till hennes mormor och moster också innan kvällen var över.

Det är lite trist att vara ensam med henne hela tiden. Alla fantastiska saker hon gör blir på något sätt mindre eftersom det bara är jag som ser dem. Men den här gången var ödets gudar välvilliga, och fixade två olika saker, som tillsammans förstorade just denna fantastiska bedrift till något som i alla fall liknar det ursprungliga.

1) De tillät mig att hitta och få fart på videokameran.

2) De fick henne att upprepa bedriften.

Resultat: Jag har det på film! Det är dokumenterat! Ingen kan påstå att jag hittar på när jag skryter om min dotters fantastiska utveckling! Även om hon aldrig gör det igen kan alla i hela världen få se henne vända sig från mage till rygg!

 

Just nu njuter jag av att hon sover. Inte för att det tillåter mig att få lite egen tid, även om det är skönt, utan för att hon får sova. Jag har varit lite orolig eftersom hon har haft så ont i magen, speciellt när hon ligger själv i sängen eller vagnen. I min famn sover hon gott, men hon blir svettig och , inte minst, störd när jag rör mig. Nu när hon sover i sin egen säng känner jag att hon mår bra och får lite ostörd sömn, och det är en härlig känsla för en ovan mamma.

 

Det är rätt fantastiskt att man kan bli så glad över såna småsaker.

Andra småsaker att glädjas över i mitt liv just nu: Jag har duschat två dagar i rad. (Ni som följt min blogg har nog märkt att jag är väldigt duschfixerad) Solen skiner. Jag sov med öppet fönster i natt. Jag hann dricka upp min kaffe latte utan att behöva amma.

Jag kan fortsätta, men jag ska försöka få lite annat gjort också idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0