Jobb och pengar...

Jag har börjat tänka på att börja jobba igen. Inte för att jag längtar tillbaka, utan snarare tvärtom! Jag vill verkligen inte jobba, så jag måste börja nu, så att jag kan fortsätta vara mammaledig så länge som möjligt. Bakvänt resonemang, men jag ska bara jobba halvtid under våren, för att känna mig för. Innan jag fick barn var jag sjukskriven pga utbrändhet, och jag vågar inte chansa. Nu kan jag vara mammaledig istället för sjukskriven, men om jag väntar för länge blir jag tvungen att sjukskriva mig om jag inte vill/kan jobba heltid. Inte lika tilltalande.

Frågan är vad jag får göra. Jag har blivit ett "besvärligt fall", och jag tror inte att min chef är odelat glad över min existens... Senast jag hörde något lutade det åt jobb på fritids, och jag är inte säker på vad jag tycker om det. Jag är ju lärare, och jag älskar att undervisa, men fritids kan väl vara ett sätt att komma tillbaka till att jobba med barn...

Det löser sig väl! Över till pengarna!

Vi har nu placerat våra lån, och även fått "överflödet" inbetalat på vårt konto. Döm om min förvåning när det var cirka 50 000 (femtio tusen!!!) mer än jag hade räknat med! Och då anser jag ändå mig själv vara hyggligt matematiskt begåvad. Trevlig överraskning, skulle man kunna säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0