Återträff och min egen fullkomlighet

Vi hade återträff med föräldragruppen igår, och jag är just nu mitt uppe i en släng av högmod.

Vi var bara fyra av totalt sex familjer, och min sambo och jag var äldst av de närvarande. Kanske var det vad som slog igenom, men ojojoj vad vi är BRA!
Lilltjejen var störst och längst (och äldst).
Hon var snäll och glad.
De andra turades om att skrika, och ett tag var det en rejäl kör av förtvivlade skrik, men vår lilla ängel bara tittade på de andra bäbisarna... Den enda killen i församlingen var nog gladare en stund, men han var också surare...
Lilltjejen helammas och det fungerar bra. En tjej gav upp, för att det var så obekvämt, har jag för mig. Hon ammar dock på nätterna, då det är bättre än att gå upp... En annan hade inte tillräckligt med mjölk, så de gav ersättning, och tyckte att det var krångligt med både och, så de gav upp. Den tredje helammar också.
Varken min sambo eller jag röker. Två av de andra familjerna bestod av Mamma Rökare och Pappa Rökare och lilla Passiv Rökare. En av dessa familjer var dessuton den som helammar...
Vår dotter var sötast. Jag vet att det är ruskigt subjektivt, och jag är knappast opartisk, men om man föredrar runda kinder och nyfikna, öppna ögon, så...

Skönt med lite naturligt uppåttjack emellanåt! Men jag kommer väl ner på jorden nån gång...

Tyvärr fick återträffen även en sur eftersmak.
Vi betalade parkeringen med kort, och idag på förmiddagen måste jag åka ner och stämpla ut, annars får vi betala parkeringsavgift tills kortets giltighetstid är slut... Så fort tjejen har vaknat och ätit sitt morgonmål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0