Konserter

Sambon och jag har haft lite meningsskiljaktigheter igen.

Han kom hem en dag och berättade att hans syster köpt biljetter till konserten med Billy Idol. Inget konstigt med det, för han brukar rapportera till mig om saker hon gör som intresserar honom, men jag frågade ändå vem hon hade köpt dem till, men fick inget svar. Alltså slöt jag mig till att det inte var speciellt viktigt, och då skulle hon antagligen gå med sin sambo eller någon kompis.

Dagen därpå skulle biljetterna betalas, och då uppdagades det plötsligt för mig att min sambo skulle följa med. Han hade visserligen pratat mycket om Billy Idol, både nya skivan och konserten, men inte pratat pris eller datum eller om det var okej för mig att vara ensam med dottern en kväll/natt medan han åkte på konsert.

Jag blev sur. Arg. Ledsen. Besviken. Jag kan fortsätta, men väljer att bryta här. Jag berättade det för honom, och han höll nog med om att han borde ha pratat med mig med tanke på vår dotter, men mina invändningar mot att han åker på konsert för flera hundra när vi
1) har stora lån att betala
2) har 1,6 lön istället för två för tillfället
3) har massor av saker på vår önskelista till huset
4) har en dotter som behöver en massa saker inför hösten/vintern
tyckte han var larviga. Så tolkade jag i alla fall det han sa.

I går började han massera min nacke medan jag körde bil, och berättade att Depeche Mode ska komma till Sverige. Han berättade datum, pris och när biljetterna släpps. Han sa också att det var typiskt att den konserten skulle komma precis när han har köpt biljetter till en annan konsert. Jag tror att han hoppades på att jag skulle säga åt honom att gå på den konserten också, men det tänker jag inte göra. Nu är det min tur att skämma bort mig, innan det blir hans tur igen. Om någonsin...

Kommentarer
Postat av: maru

Ja, för tusan gubbar (hade egentligen velat använda ett ngt starkare uttryck här men vet inte hur du ställer dig till svordomar) nu är det verkligen DIN tur. Åker han på konsert så är det lika med minst en hel dag på SPA eller dyl. Hur kunde han bestämma en sådan sak utan att ens fråga dig?! Det kanske var en fuling. Han tänkte att om han köpte biljetten först så skulle det bli mycket svårare för dig att neka honom att åka.
Med hänvisning till ett av dina tidigare inlägg så vill jag bara säga att det är väldigt trevligt att få upprättelse på sin egen förträfflighet som förälder på föräldragruppsträffar. Min son har ju tyvärr varit den som varit sist med allt (fortfarande inga tänder på gång trots att han snart är ett år exempelvis)men han är definitivt sötast.

2005-09-05 @ 19:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0