Beställningshysteri

Jag har drabbats av hösten. Regn och rusk och tillbaka på jobbet, då kommer höstens oundvikliga beställningshysteri.

Jag gick ut löst och beställde näst intill tonvis med böcker, mest till dottern. Har upptäckt Morris, som inte vet att han är en ovanlig fransk hundras, han vet bara att han är söt. Hur kan man undgå att älska en sådan barnboksfigur??? När man dessutom har 10% rabatt på hela köpet, tack vare ett premieprogram som jag inte kan nämna namnet på förrän jag får skälig betalning...

Fortsatte med en rejäl laddning med barnkläder. Återigen 10% rabatt, men inte genom något premieprogram, utan bara för att jag har barn och har handlat tidigare... Det blev mycket, och det mesta är säkert för stort, men nu har hon varit storlek 80 så länge att jag inte vågar köpa det längre. Dessutom står det 9-12 månader i 80-kläder, och hon är snart 16 månader, så nu köper jag 86 och så får hon finna sig i det!

Toppade idag med en hyfsad beställning broderiprylar. Jag är ju fast i det träsket sedan länge, och när nu syster yster väntar tillökning krävs det ju något extra. Ni anar inte vilka söta grejer man kan brodera till nyfödda små bäbisar! Köpte en julgransmatta också, men den har jag inte som målsättning att bli klar med förrän julen 2007. Så här i valtider bör jag väl poängtera att det inte är ett löfte, utan en målsättning.

Går även och sneglar mot en beställning från något hobbyföretag. Har tre olika att välja mellan. Svårt, men delikat val. Vilka stämplar är finast? Vem har bäst transparent papper?

Längtar också efter beställningar att göra på jobbet, men efter dagens inventering, där vi upptäckte både det ena och det andra i gömmorna, börjar jag inse att vi inte behöver beställa pyssel förrän 2023, eller så. Bäst att utnyttja det som finns!

Jag vet inte vilket jag gillar bäst egentligen. Själva beställningen eller när det har kommit och man får packa upp det. Jag ser fram emot leveransen när jag beställer, det är liksom det som är målet, men när det väl har kommit kan det bli något av ett antiklimax att packa upp det, för då tar det ju slut. Man har inget att se fram emot längre. (Utom att använda grejerna, förstås...) Det jag gillar sämst är i alla fall betalningen! Till och med när jag har 10% rabatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0