Föräldraledighetens förbannelse

Efter semestern har jag haft två heldagar mammaledighet. Onsdagar är det som gäller, så förra veckan och idag har varit "mina" dagar. De har varit hemska!

Förra veckan var jag så trött att jag blev orolig för mig själv. Alla mina planer fick stryka på foten, för jag sov eller vilade så fort jag inte var tvungen att ta itu med något av dotterns behov. Alltså åt vi, bytte blöjor, var ute en stund och i övrigt övervakade jag hennes lek från ryggläge på sofflocket.

Idag vaknade jag och kände att hela rummet for runt i stora, långsamma cirklar. Smög upp på toaletten, för att inte väcka lilltjejen, och fick anstränga mig till det yttersta för att inte ramla in i väggen. Tillbaka till sängen för att strax efteråt tvingas upp igen. Tillbaka till toaletten, samma otäcka yrsel, men nu även magont. Av någon anledning fick jag i alla fall sova ett tag till, innan dottern krävde uppstigning, men det hjälpte inte.
Nu börjar det kännas något bättre, efter frukost, vila och lite småätande för att fylla på sockerreserven.

Jag undrar vad min kropp ska hitta på för sattyg nästa onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0