Friskt barn - eller?

Lilltjejen är pigg och glad. Det är en fröjd att se henne springa omkring bland alla sina nya leksaker (det var en generös jultomte i år...) och höra hennes skratt, och det är inte så lite trevligt att få spontana pussar lite då och då!

Men för att sätta de lättade föräldrarna på plats har sjukdomsguden(?) gett henne mystiska prickar över merparten av kroppen. Ingen feber, inget oroande allmäntillstånd, lite hosta och en aningen snorig näsa, men inga problem. Men prickar. Jag har lusläst mina "ta hand om ditt barn så bra det bara går-böcker" i jakt på en sjukdom som kan passa, men inget stämmer. Så nu tittar vi på andra orsaker till prickarna.

Med tanke på all julmat hon tryckte i sig kan det mycket väl vara en reaktion på något födoämne.
Hon har även haft nya kläder, som vi för en gångs skull inte tvättade innan hon fick ta på dem.
Hon har fått en ny matta, som kanske kan innehålla skumma ämnen (den är köpt på billighetsaffären...).
Jag råkade, av misstag, använda vårt parfymerade sköljmedel till en tvätt med hennes kläder, minns ej vilken färg, så hon kan ha använt de kläderna nu. (Detta slog mig medan jag skrev. Jag kan vara lösningen på spåren.)

Vi väntar och ser om det lugnar ner sig. Annars får vi väl gå tillbaka till läkekonsten och höra om de har upptäckt några nya sjukdomar på sistone...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0