Nyårskalas

För första gången sedan jag träffade min sambo är det vi som ska stå för värdskapet på nyårsafton. Vi har snyltat på andra i sju år, men nu är det dags att betala tillbaka.

Av den anledningen har jag idag plöjt igenom registret i min tjockaste kokbok i jakt på någon lyxig meny. Det gick sådär. Jag blev lite imponerad av något vid namn "surstek", och fantiserar nu om att laga till en trerätters jätteäcklig middag. Ännu roligare vore det om allt hade äckliga namn, som gästerna får läsa på en meny innan man börjar äta, och sedan visar det sig att det är jättegott om man väl vågar smaka. Tyvärr hittade jag ingen snuskpotatis eller slemsylta, så jag får väl återuppta min jakt på lyx och flärd istället. Imorgon finkammar jag nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0