Vi älskar dagis!

Efter (hm... en, två, tre...) elva dagar hemma skulle lilltjejen äntligen till dagis igen. Nervöst för mamma, mest på grund av oron att hon inte skulle orka och därmed dra till sig personalens ofrånkomliga "hon har dåliga föräldrar"-radar. Helt okej för henne, även om hon trilskades med vantarna och inte ville gå själv från bilen, så mamma fick bära. (Ett tag där lät det nästan som att jag ville släppa av henne på parkeringen, men riktigt så nervöst var det inte...) Hon gick glatt upp till långtidsvikarien och vinkade till mamma innan de gick till frukost. Hon gick ju inte själv då heller, men hon såg nöjd ut.

Det gick bra, och det var länge sen jag träffade en så pigg och glad unge när jag kom hem efter jobbet! Hon sken som en sol, utan minsta tecken på att det skulle ha varit jobbigt att vara hemifrån lite mer än halva dagen. Nu känns det lite kymigt att hålla henne hemma i (hm... en, två, tre...) femton dagar innan hon får komma tillbaka. Men om hon trilskas kan jag tala om att det inte är som vanligt på dagis under julen... Man måste ju ha en back-up-plan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0