Internets vara eller inte vara...

Den 27 december försvann vår internetuppkoppling. Spårlöst.
Det fanns (enligt Telia) inget fel någonstans, så vi hade uppenbarligen fel på vårt modem (enligt Telia), det var urgammalt och måste bytas ut (enligt Telia). Ingen annan hade något problem, så det var enda förklaringen. (Återigen: enligt Telia.)

För att slippa betala en tusenlapp utifallatt en tekniker skulle konstatera att så var fallet, provade vi allt, och när modemet funkade hemma hos en bekant, och ett nytt modem (köpt på öppet köp) inte fungerade hos oss, beställde vi i alla fall hem en tekniker. Han (som bevis för mina könsfördomar utgår jag från att teknikern skulle vara man) skulle komma i morgon.

Idag ringde de från Teracom och bad mig testa uppkopplingen, då de tyckte att det borde fungera nu. Det gjorde det, och jag kan bara konstatera att Telia hade ganska fel. (Enligt mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0