Jag ska börja jobba!!!

På måndag börjar jag jobba halvtid.
Jag har varit hemma praktiskt taget sedan februari, först sjuk och sedan mammaledig, och nu är det plötsligt dags att börja jobba igen.

Egentligen är det inte speciellt plötsligt, men jag tror inte att jag är riktigt förberedd i alla fall. Det är nog ungefär som med julen -05... Jag vet att det kommer, men jag gör inget för att förbereda något.
Idag fixade jag ialla fall nytt batteri till min armbandsklocka, och köpte lite kläder så att jag kan se skaplig ut även utanför hemmet.

Funderar också på hur jag ska lyckas förbereda min sambo och dotter på att de ska vara ensamma hemma hela måndagarna. Hittills har det bara blivit ett par timmar i sträck som mest.
Jag tänkte helt enkelt att jag skulle avlägsna mig några timmar, och låta dem ta hand om varandra, men vad ska jag göra? Det är ingen som vill träffa mig om jag inte har min dotter med mig. I alla fall inte i flera timmar. Och vad vill jag göra? Imorgon är det sista dagen att hitta på något, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Alltså blir det troligen inget, utan vi kommer alla tre att få en rejäl chock i och med de åtta timmarna jag arbetar på måndag.

Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0