Dags att uppdatera

Jag har tänkt skriva ett tag nu, utan resultat. Fick en liten knuff i rätt riktning av Pzikotropens inlägg om bloggens härlighet, och samma dag hittade jag även ett nytt inlägg av Maru. Inspirationen flödade, men tyvärr inte tillräckligt...

Idag fick jag oväntad inspiration när jag var på en dammande torr marknad, och träffade en okänd läsare, som tyckte att jag borde skriva mer. (Hon är inte okänd, men jag visste inte att hon läste min blogg) Tydligen var det vad som krävdes.

Dottern går... nästan. Idag tror jag faktiskt att hon tog ett alldeles spontant steg, det första utan stöd. Tidigare har hon gått massor med stöd, och enstaka steg när vi luras och drar bort händerna en bit när hon ska ta tag... (Tänk vad man är elak mot sina barn egentligen! Vänta bara tills hon ska lära sig cykla!!! *grymt skratt*) Jag såg inte riktigt, men i ögonvrån såg jag att hon stod utan stöd av soffan och sedan tog hon ett steg ut på golvet.

Det känns lite underligt när sådant händer när man är ensam med henne. Efter en stund börjar jag tvivla på att det verkligen har hänt. Ingen kan ju bekräfta det, utom lilltjejen, förstås, men hon säger mest bara "titta", "mamma", "pappa" och sitt lilla handtecken för "surrande flygfä, exempelvis en fluga", vilket består av att handen rör sig som en liten vimsig flugas flygrutt. I vilket fall som helst säger hon ytterst sällan saker i stil med "Kommer du ihåg när jag tog ett steg bort från soffan utan att hålla i mig, mamma, det var väl häftigt!?"

Jag är alltså ensam i kväll. Karln är på "Risk-kväll" med polarna. (De spelar brädspel) Dessa brukar dra ut på tiden i det oändliga. Kvällens värd har för vana att dricka kopiösa mängder och sedan ta mer tid på sig att tänka igenom varje drag ju fullare han blir. Av någon anledning vinner han ofta med den taktiken. Själv har jag: Cyklat trehjuling med dottern (världens smidigaste trehjuling, med handtag/styrstång bak, säkerhetsbälte, trilla-ur-skydd och ringklocka. Hon älskar den!) gungat, lagat mat, bytit blöja, ätit, tvättat, torkat, borstat tänder, läst saga, killat sagan på magen (fråga inte ens), nattat, bytt blöja, nattat igen, tittat på valda delar av the Wedding Singer, vattnat blommorna i trädgården och nu bloggat... Om sanningen ska fram har jag även vräkt i mig tre påsar med brända mandlar. Hur som helst, jag känner inte att jag har haft världens mest produktiva kväll!

Jag ska nu försöka få det här inlägget publicerat innan något blir fel, men jag vill göra reklam för kommande inlägg (så att jag inte kan strunta i att skriva dem): Husmålningsmaraton, Dåligt äppelträdssamvete, Ökenhetta och Skohylla vs Grind. Där har ni något att se fram emot!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej! Kul att du uppdaterat! Jag ser fram emot att läsa om Skohylla vs Grind. :-)

2006-08-10 @ 09:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0