Träning

Jag har på sätt och vis lyckats få till en viss regelbundenhet i mina promenader.
Målet är ju tre gånger i veckan, varje vecka. Just nu är jag på en gång i veckan, tre veckor i rad.

Jag hyser blandade känslor inför detta resultat.
Dels är jag besviken på mig själv att det inte är mer, men samtidigt är jag stolt över att jag faktiskt inte har hoppat över någon vecka än.

Nu har jag som kortsiktig målsättning att komma ut en gång till den här veckan, och sedan fortsätta med minst två tillfällen per vecka. Lördag är bokad. I dagsljus, och gärna den långa rundan.

Idag kom jag ut mer av behov än av vilja. Jag kände inte alls för att gå ut i mörkret och gå alldeles själv, jag var trött och inte alls på humör. Men ändå var det något som kröp i kroppen på mig. Lilltjejen gnällde och jag hade inte tillräckligt med ro i kropppen för att lugna ner henne. Jag var stressad och rastlös ända ut i fingerspetsarna. Så jag gav mig ut. Inledningsvis skulle jag gå en minirunda, men eftersom jag kände behovet i benen blev det mellanrundan istället. Det var riktigt skönt efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0