Jag är korkad!

Jag jobbar inom kommunen. Där finns något som kallas Korken - kort för kommun-orken - vilket ska hjälpa oss att orka lite mer. För ett par veckor sedan genomgick jag de inledande testerna, och om fem månader är det dags igen. Däremellan ska vi kolla av hur det går med mina personliga målsättningar vid två tillfällen (om jag minns rätt...)

Jag är inte imponerad av mig själv, men med tanke på min förkylning och min omotiverade inställning till motion i nuläget, kan testresultatet bara förbättras.
Jag hade låg syreupptagning och hög fetthalt, för att ta den korta versionen.

Målsättningen blev helt enkelt att återuppta förra vinterhalvårets regelbundna promenader, tre gånger i veckan. Klarade jag det då så borde jag klara det nu, eller hur?

Började med att vänta ut förkylningen. Det tog en dryg vecka.
Gjorde sedan upp planer med grannen, så i måndags var det stora upptaktsdagen.
Det regnade.
Hörde efter med grannen hur motiverad hon var.
Det var hon inte. Morgonillamående dygnet runt i nio veckor sätter sina spår...
Bestämde mig för att ge mig ut på egen hand.
Det blev mörkt.
Jag sköt upp det. Morgonpromenad på tisdagen istället.
Klockan ringde.
Jag sköt upp det och sov en timme till. Lunchrast-promenader är toppen!
Det regnade.
Ingen idé att skjuta upp det till kvällen, eftersom jag hade kvällsmöte. Nya tag på onsdagen.
Vakna, frukost, sova, vakna, tanka, handla, laga mat, äta, kalas, lägga tjejen, laga mat
Hörde efter med grannen hur motiverad hon var.
Det var hon inte.
Bestämde mig för att ge mig ut på egen hand.
Det blev rätt mörkt.
Jag gick ändå!!!

Jag gick inte så långt, men jag gick i alla fall. Första steget är klart, nu gäller det bara att få någon form av regelbundenhet i det hela. Det sköter jag på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0