Julpyssel

Jag är riktigt såld på julpyssel.
Jag är med i en bokklubb med olika former av skapande som tema, och om jag bara köper en enda bok på ett år, så kan jag garantera att det är den som behandlar julpyssel. Jag kan inte låta bli. Det är som att den där avbeställningsrutan som man kan kryssa i på deras hemsida är ur funktion när månadsboken är en julbok.

Jag har nog i alla fall en halv hyllmeter med julböcker redan, och idag fick jag inte bara mitt senaste förvärv, utan även nästa månadsbokspresentation. Julbok igen!!! Jag bara älskar det! (Och det är väl det de räknar med, eftersom de har julböcker två perioder i rad.)

Å, jag ska klippa och klistra och stöpa och sy och brodera och decoupagera och filta och måla och stämpla och... pyssla! Det finns så mycket man kan göra och så mycket jag vill göra! Synd bara att tiden inte räcker till!

I år ska jag i alla fall få till min fantastiska aktivitetskalender med dottern, och så ska jag få upp julgardinerna till advent eller så. Jag ska helst ha broderat dotterns julkalender och vår julgransmatta. Jag ska hitta det där försvunna receptet på brända mandlar och naturligtvis baka både pepparkakor och lussebullar (innan lucia), koka kola och knäck och göra egna julkort och skicka dem innan det är för sent. Helst vill jag ha julfirandet hemma hos oss i år, eftersom jag är allergisk mot syrrans katter. (Jag vet att jag näst intill aldrig använder ordet syrran, men det passade in där, tyckte jag) Jag ska förhoppningsvis kunna ha minst en sammankomst i stil med adventsfika eller glöggafton, och självklart ska jag plocka min egen gran och klä den. Julskinkan ska jag i alla fall griljera själv...

Vad stressad jag blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0