Meningen med livet

Jag vet att jag inte är först med att behandla detta stora och många gånger jobbiga ämne, men jag är nog i alla fall en av de första med att till fullo ha förstått anledningen till att just jag finns på just denna jord.

Syftet med hela mitt liv är att jag ska berika världen med mer eller mindre (helst mer) underhållande anekdoter. Få folk att skratta åt mina många gånger patetiska problem. Jag tror att bloggar uppfanns bara för att jag skulle få ett mer lättillgängligt forum, eftersom jag inte lyckades något vidare på krönikefronten, utom i 4H:s klubbtidning och på uppsatserna i skolan (där jag för övrigt drabbades av en för livets oundvikligheter likgiltig lärare, som propsade på att jag skulle lämna krönikans ljuva genre, då hon ansåg att jag redan behärskade denna. Vem var hon att ifrågasätta meningen med mitt liv???).

Vidare har jag insett att det är av just denna anledning som jag drabbas av i övrigt oförklarliga episoder, i stil med att jag vid två tillfällen i livet råkat träffa och bli nära vän med en människa som inte bara har nästan samma namn som jag, utan som även har lika långt till sin morfar som jag till mina farföräldrar, har samma siffror (om än olika många) i telefonnumret som jag, som köpt tomt i samma område som jag och som blev gravid samtidigt (även om hon tyvärr inte fick behålla barnet...) När vi upptäckte att vi var födda på samma dag var det bara att skratta!

Jag kommer inom en snar framtid att berika bloggvärlden med ytterligare skrattretande inlägg, bland annat Nyckelkompetens och Jordanalys.

Jag anar att jag kommer närmare Nirvana för varje anekdot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0