Ordningsam liten dam

Min dotter brås på sin far. Han är så stolt över att hon plockar skräp från golvet och strider för sin rätt att komma åt sopkorgen för att slänga det. Han jublar över hennes intresse för att plocka fram och använda sopskyffeln. Han imponeras av hennes beslutsamma kamp mot fläcken på strumpan, då hon på alla upptänkliga sätt försöker eliminera den. Han myser när hon torkar golvet med första bästa servett, även om hon inte har spillt ut något och han gratulerar sig själv när hon vägrar äta frukt utan haklappen. Märk väl att jag inte ens nämnde att hon står på tå för att kunna ställa ner pipmuggen med vatten på ett glasunderlägg, utan att vi sagt ett ljud om det.

Jag kan bara konstatera att mina gener fick stå tillbaka när det gällde det området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0