Hushållsoordning

Jag är näst intill patologiskt dålig på att hålla ordning i köket. Detta börjar reta gallfeber på min ordningssamme sambo, och jag förstår honom.

Saker blir stående medan jag gör annat, som oftast är viktigt, men sällan brådskande. Det är lättare att göra det direkt, men av någon anledning väntar jag. Länge.

Idag var jag vid minst tre olika tillfällen på väg att plocka in de tre tallrikar i olika storlekar som användes vid lunchen i diskmaskinen. Jag tänkte specifikt på att det behövde göras, utan att hitta någon anledning till att inte göra det. Ändå gjorde jag det inte. Jag flyttade faktiskt runt dem lite, sköljde av dem och travade dem på varandra, men så långt som in i diskmaskinen kom de inte.

Undrar om det finns någon terapi för sånt här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0