Mina stackars pioner...

Jag har brutit mot samtliga regler i mitt pionplanterande.

1) Flytta helst inte en pion, och om du ändå måste göra det, gör det inte på våren.
Jag flyttade mina pioner och jag gjorde det på våren.

2) När du sätter ner din pion, se till att den har rejält utrymme. En kvadratmeter per planta brukar vara lagom.
Jag satte ner alla mina 12-15 pioner på ett utrymme av kanske en kvadratmeter. Allihop. På samma.

3) När du planterar din pion, se till att du hittar rätt plats med en gång, så att du slipper flytta den fler gånger.
Jag satte ner alla mina 12-15 pioner på ett utrymme av kanske en kvadratmeter. Allihop. På samma. Jag kommer definitivt att behöva flytta på i alla fall 90% av dem. Om de överlever...

Förlåt mig, snälla piongud, och låt mig ändå njuta av vackra pioner i min trädgård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0