På plats!

Rosgropsrosen är på plats, och nödklippt. (Sambon misshandlade den med en vattenslang, så till den milda grad att det nu endast återstår en decimeter av min meterhöga ros... Men den hämtar sig till nästa år.)
Bakom rosen har jag planterat två blå bolltistlar, vilket jag hoppas kan bli effektfullt.

Planteringen på murkrönet är nu en veritabel skog av fänrikshjärta. Två ruggar förvandlades snabbt till massor av plantor, som fyller upp rabatten rätt bra på egen hand. Dessutom finns fem franska kungsljus, en perenn fingerborgsblomma, en kantnepeta, en axveronika och ett antal varierande lökar. Och så mina tre pioner, som jag grävt runt när jag planerat rabatten. Och så ytterligare en ros. Jag som bara skulle ha en ros på pergolan. Nu har jag redan fyra stycken, innan pergolan ens är byggd...

Rabatten har förresten växt, alldeles oförhappandes. Jag trodde att den var färdig i söndags, men tji fick jag, den ville bli ytterligare ett par kvadratmeter större, och omfatta min plymspirea. När jag någon gång får tid ska jag gräva klart även detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0