Byta jobb

Till hösten kommer jag nog inte att jobba kvar på samma avdelning som jag gör nu.
Jag ska byta till en avdelning med sexåringar, ettor och tvåor, istället för treor som nu. Barnen blir mindre och aktiviteterna blir annorlunda. Kollegorna blir annorlunda.

Jag trivs väldigt bra på "min" avdelning, och det här är inte vad jag själv skulle ha valt, men jag kommer att göra det bästa jag kan av situationen. Jag avskyr negativa tankar, och jag ska försöka tänka positivt, men jag har en känsla av att det kan vara ett svårt gäng att komma in i.

Hur jag än tänker kan jag inte komma på några direkt dåliga saker med "det nya". Var och en av mina nya kollegor är trevlig. Lokalerna är nog bättre än de jag jobbar i nu. Jag kommer att få vara ute mer, göra mer "utomhusgrejer". Det kommer nog att vara lite mer strikt med raster, vilket väl är positivt. Där jag jobbar nu jobbar vi mycket med barnens fritid och deras fria vilja, men nu kommer det att bli mer uppstyrt, mer aktiviteter. Vilket är bra på sitt sätt.

Det jobbiga just nu är att min chef har bett mig "hålla det för mig själv" eftersom alla inte har blivit informerade om förändringen. Det känns skumt att jobba tillsammans med mina kollegor, och inte kunna tala om att jag inte ska jobba där i höst. Vi har ju börjat prata lite om hösten och den långsiktiga planeringen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0