En hel vecka!

Jag har nu varit hemma med sjukt barn en hel arbetsvecka.
Inte en intjänad krona på fem dagar. Enbart allmosor från staten (vilka jag är evigt tacksam för!!!).
Min vettigaste sociala happening denna vecka var läkarbesöket. Som god tvåa kom apotekssessionen.

Lilltösen avslutade sin förra penicillinkur förra måndagen, och återvände till dagis i stor stil. Hon stormtrivdes och levde om i tre och en halv dag.
Torsdag eftermiddag misstänkte de feber, och de hade så rätt. Vid rådgörande med sjukvården var det virus igen, inget att göra åt. 
Feber hela helgen. Nästan feberfri måndag förmiddag. Klang och jubel, fram till lunch, då det åter var över 38. Läkarbesök på tisdagen. Öroninflammation och ny penicillinkur. Fortsatt feber, låg på förmiddagarna, hög på eftermiddagarna.
Torsdag igen, och febern håller fortfarande i sig, ringer sjukvårdsrådgivningen, som konstaterar att det är typisk virusfeber. Bakteriell feber ska vara hög hela tiden, så öroninflammationen är nog fixad, nu har hon ett förkylningsvirus som måste få läka ut av sig självt. Lite lugnande, men jag vill inte att hon ska ha feber så länge, även om det är olika anledningar.

Idag har hon varit under 38 hela dagen, och pigg som en mört framåt kvällen. En helt annan tjej än den jag har utgjutit min själ för under fem dagar hemma med sjukt barn. Hoppas att det är över för den här gången.

Oavsett vilket tar jag ut en semesterdag imorgon. Lilltjejen får dra nytta av sin far, som hon knappt orkat träffa den här veckan, bortsett från penicillin-brottningsmatcherna morgon och kväll. De kan behöva lite quality-time, samtidigt som jag kan behöva komma bort lite. IKEA och trädgårdsbutik med svägerskan hägrar. Förhoppningsvis har hon hittat en hundvakt, så att vi kan vara borta riktigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0