Tillbaka på jobbet

Årets första arbetsdag har kommit och gått. Jag borde väl gå och lägga mig för att orka med även morgondagen, men jag offrar mig för att informera världen om dagens aktualiteter.

Jag fick aldrig något schema för den här veckan, min chef glömde bort mig, så vid åtta i morse åkte jag lite på vinst och förlust till jobbet, efter att ha instruerat farmor för dagens vistelse i vårt hem tillsammans med barnbarnet. Det var faktiskt lite jobbigt att lämna dottern idag, troligen för att vi har varit hemma tillsammans så länge att jag har växt ihop med henne igen. Det visade sig dock att hon inte på något sätt växt samman med mig...
Åter till ämnet: Jag valsade in och möttes av frågande ansikten, eftersom de inte heller fått något schema för mig. Slutligen kom de dock på att de hört att jag skulle jobba, så jag fick inte åka hem...

Det var ganska skönt att vara tillbaka. Några positiva saker med min arbetsdag:
1) Jag träffade mina trevliga kollegor igen. (Alla är inte mina favoriter, men de som är det var det trevligt att träffa igen.)
2) Jag fick tillbaka min kapsylöppnare som blev kvar på bordet när jag åkte från julfesten den 21 december.
3) Jag vann tre raka matcher i biljard, samt en match på fotbollsspelet. Inget av detta hör till vanligheterna.
4) Jag fick en kvart i massagestolen.
5) Jag fick använda min nyuppiffade almanacka. Jag är almanacksfetischist, om det överhuvudtaget existerar något sådant.
6) Det var skönt att komma hem.
7) Jag lyckades skrapa ihop så mycket disciplin under min dag på jobbet, att jag faktiskt kom ut på en runda stavgång på kvällen.
8) Lilltjejen fick tillbringa en hel dag utan sina föräldrar, och njöt i fulla drag av det. Sist jag såg henne så pigg var när hon varit på dagis senast.

Jag skulle kunna rabbla ännu fler grejer, men jag måste faktiskt gå och lägga mig!

Kommentarer
Postat av: jeanine

Jag vill fortsätta vara lycklig - men på något vis är det i alla fall din lycka jag vill till. Någon man älskar att bo ihop med i ett eget hus och ha ett barn som båda älskar... *kram*

2007-01-03 @ 10:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0