Uppdatering: Paketproblem

I september skrev jag ett inlägg om mina problem att få iväg ett paket till min kompis i Tyskland som nyligen fått barn. Igår kom paketet äntligen iväg.

Brevet blev klart för ganska länge sedan, men då kämpade jag med att välja foton att skicka med, så det kom inte iväg.
Sedan blev jag tvungen att köpa ett nytt klädesplagg, eftersom barn i den åldern växer ohämmat, och dessutom var just det här barnet x antal månader äldre än när jag köpte klänningen.
Efter det var brevet åter inaktuellt och behövde skrivas om, men jag kom inte så långt.
För någon vecka sedan konstaterade jag att min kompis fyller 30 nu på fredag, så jag måste uppdatera innehållet i paketet till att omfatta även den tilldragelsen, och så måste jag få iväg det.

Så jag skrev, på engelska, skrev rent på datorn, skrev ut, valde foton, skrev ut, skrev tulldeklarationen, på engelska, skrev adresser, tillverkade ett egenhändigt 30-års-kort, på både svenska och tyska (varvid jag äntligen fick någon glädje av den överdimensionerade låda jag förvarar gamla gratulations- och julkort i. Jag fick nämligen genomsöka den i min jakt på tyska gratulationsformuleringar som eventuellt kunde passa in.) och slutligen kunde jag klistra igen paketet och överlåta åt sambon att forsla det till posten.
Allt detta gjorde jag på en och samma kväll. Snacka om antiklimax, när man har hållit på så länge, och så visar det sig att man faktiskt kan få det gjort på ett fåtal timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0