Vattkoppor?

Tro det eller ej, men min älskade dotter är nog sjuk nu igen!

De ringde från dagis idag (varför vet jag inte, för när jag väl fick meddelandet och ringde min sambo var han redan där och hämtade henne enligt schema, utan att ha blivit uppringd...) för att de upptäckt prickar på henne, som de trodde var vattkoppor, eftersom flera andra på dagis har fått det. (Blev den där meningen, med paranteser och allt, lite för lång, eller gick det att läsa den?)

Hon är pigg och glad (Ja, inte just nu, förstås, eftersom hon sover sött i sin säng, men hon har varit hela dagen.) och bara en aning irriterad då och då, när det kliar lite för mycket på ryggen. Men jag tror säkert att det är vattkoppor, för jag tycker mig känna igen prickarna. (Hur jag nu skulle kunna göra det, med min begränsade erfarenhet av vattkoppor. Själv hade jag det när jag var sex år, och inte har jag väl varit i kontakt med speciellt många sjuklingar sedan dess heller...)

Vi planerar ändå att lämna henne med mormor och morfar i morgon, och åka till den kungliga huvudstaden på musikal. Jag känner mig som en egoistisk förälder, men så länge hon är pigg kommer hon att älska en dag med sina morföräldrar. Jag har nogsamt instruerat dem att inte åka på besök till någon som inte haft vattkoppor, och ska även gå igenom alla våra sjukdomsrutiner, med febertermometrar, alvedon och annat som hör till.

Nu återstår bara att se vem av oss som blir hemma nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0