Älskade daglilja!

Min svägerska med den himmelska trädgården tog mig med till Zetas plantskola i Stockholm i onsdags. (Egentligen var det jag som tog med henne, eftersom hon inte har körkort, men ändå...)
Det var en rakt igenom underbar dag!

Hela stället hade en fantastisk atmosfär och jag blev lycklig bara av att vara där. Allt var så genomtänkt och så fint attt det var en glädje alltihop. Bara att bemöda sig om att bänkarna där krukorna står är snygga, och att fylla dem med sjösten för dränering... Det behöver ju inte vara så snyggt, men det höjer intrycket!

Dessutom fick jag en dag för mig själv, utan sambo och barn, bara jag och det jag är intresserad av.

Men inte nog med det! Jag blev kär också. I en underbar, blekgul daglilja med nästan genomskinliga kronblad. 'Ice Carnival'. Jag köpte en och för första gången i min trädgårdshistoria flyttade jag en växt för att ge plats åt en annan. Jag känner mig lite häftig och erfaren. Det låter liksom som att man är värsta engagerade trädgårdentusiasten när man gör sådant. Och det kanske jag är. Trots att jag än så länge bara har en rabatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0