Jag älskar dig, mamma!

Just nu trillar det nya ord och uttryck ur munnen på min dotter var och varannan dag.

Igår kom ett kaxigt, men otroligt charmigt "Hördudu pappa!"

Idag kom det hjärtknipande "Jag älskar dig!"
Ursprungligen riktades det till den lilla larven i boken, som skulle sova i sin puppa innan han vaknade och var en fjäril. I sina godnattbestyr klappade hon om honom och så sa hon "Godnatt, jag älskar dig!" Jag hakade ju på direkt och sa "Jag älskar DIG, gumman", varpå hon replikerade "Nej, jag älskar dig, mamma!"

När vi sedan satt och åt fick hon sådan ost som morfar brukar äta, och medan hon mumsade på den sa hon innerligt: "Jag älskar morfars ost!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0