Nöjd med mig själv!

Min svägerska med den himmelska trädgården fyller 40 år idag, och med tanke på att hon har blivit en viktig del av mitt liv, inte minst tack vare min nyvaknade trädgårdsfascination, ville jag att presenten skulle bli något utöver det vanliga, eller i alla fall bra.

Tyvärr kom jag på för sent att man kan skicka efter ett presentkort från Zetas, så det hanns inte med... Istället blev det en slant på Löta trädgårdscentrum, vilket också är bra.
Utöver det knåpade jag ihop ett intyg om att hon kunde kontakta "transportavdelningen" (på mitt nummer) för fria resor och bärhjälp i samband med uttagandet av varor. Det såg faktiskt riktigt äkta ut, så det blev jag nöjd med. (Jag var aldrig ute efter att hon skulle "gå på det", jag vill bara att det ska se äkta ut.)

Sedan kom jag till ångesten med kort. Köpa speciellt, ta vad som finns hemma, eller tillverka ett eget... Det är frågan. Efter lunch fattade jag beslutet att tillverka ett eget, och jag blev så nöjd!
Temat blev gult och grönt. Grönt för att det skulle vara trädgårdskänsla, och gult för att det passar bättre till trädgårdsgrönt än blått, lila eller rosa. Kortet var gult med gröna detaljer, och kuvertet tvärtom. Jag använde transparent papper, dubbla lager, dekorativa blommor som jag limmade fast, organzaband som jag trädde pärlor på... Allt som jag vill använda i mina kort! Jag är helnöjd, bortsett från att jag var tvungen att lämna bort det så snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0