Stora inköp

Idag slog jag till och köpte en stor säng till min dotter. Min sambo ville helst vänta tills hans mor kom hem från semestern, men det är ändå flera veckors leveranstid på den, så det hinner han ändå. Tre och ett halvt tusen kronor, det är klart att vi skulle behöva ett ekonomiskt bidrag från farmor!

Jag tycker själv att det är dyrt, men vi har resonerat som så att det är bättre att köpa något rejält, som håller, och som kan byggas på om det blir aktuellt, än att köpa något billigt skräp som vi inte blir nöjda med, och som vi måste byta ut stup i kvarten.

Dessutom köpte vi skor på den fina barnskoaffären. Jag trodde att det skulle bli svindyrt, men till min förvåning skilde det inte mycket mot billighetskedjan. Jag fick blodad tand, och tittar redan på vinterkängor på samma ställe... (Vi fick en katalog med vinterns kollektion) Då är de i och för sig lite dyrare, men å andra sidan är det samma sak där. Det är bättre att köpa något som håller hela vintern, och som håller hennes små fossingar varma, istället för att köpa fyra par halvdana skor. Synd bara att det behövs dubbelt för att täcka upp både dagis och hemma.

Upptäckte också att de har utförsäljning på regnkläder från Helly Hansen... Det är ett bra märke, och med 30 eller 50% rabatt är det nog rätt prisvärt!

Måste också inventera hela garderoben inför hösten. Hon har ju växt en del sen förra hösten, så en del behöver nog uppdateras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0