Dagliljor och magnolia

Mina dagliljor har börjat blomma idag. Det är massor av knoppar i de gula, så jag hoppas på en lång blomning. De oranga har också fått knoppar, men de kommer nog lite senare. Den tredje färgen, med brunt i, kommer nog inte i år, det är ju bara en liten fröplanta.

Magnolian är nu planterad, det var lördagens trädgårdsframgång. Den sitter så fint i hörnet där huset och pergolan kommer att mötas en dag. Jag brukar titta på den ibalnd, och bara njuta av att den är så vacker. Och den blommar inte ens!

Jag sökte assistans hos min svägerska med den himmelska trädgården, och jag fick inte bara hjälp med magnolian, jag fick även en rosa aklejplanta, hon beskar min halvt intorkade rosbuske och hittade dessutom sju knoppar i den delen som fortfarande lever.

Jag älskar verkligen min trädgård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0