Min dotter och vattnet

Min dotter är lite hostig för tillfället, så vi brukar låta henne ha sin spill-ej-mugg med vatten med sig i sängen, så att hon kan dricka om hon vaknar och hostar. På så vis får både hon och vi lite mer ostörd nattsömn.

I natt vaknade hon och skrek, efter en stund gick jag in och fann henne halvvaken, skrikande nej, nej, nej, samtidigt som hon sparkade med benen. Mardröm, antagligen, tänkte jag. Vattenmuggen var nästan tom, så jag fyllde på den. När jag kom tillbaka stod hon upp i sängen och mässade "mamma bära, mamma bära", tills hon fick syn på vattnet. Då tog hon det och lade sig ner och gosade in sig med kudden och började dricka. Inte ett ljud till efter det. Hon sov som en stock.

Nu är det dessutom viktigare med vattnet än med gosisarna. Hon kan krama sin vattenmugg och få det att se lika mysigt ut som när hon har Jeppe eller Kanin. Hon är rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0