Naturspel

Ägnade kvällen åt att spela naturspel (teater light, för nybörjare) med ettan som jag jobbar i. För att de skulle känna att de klarade av det, valde vi att ha en berättare, medan de hade enstaka repliker, alternativt illustrerande skyltar att visa. "Huvudrollen" (berättare) föll på min lott, och jag läste nästan hela texten samtidigt som jag kände hur ansiktsfärgen steg, dels på grund av förväntningarna, men mycket på grund av den olidliga värmen i litet, dåligt ventilerat rum med sjuttio personer tätt tillsammans en varm kväll i juni.

Efteråt, när vi fikat tillsammans i gröngräset, fick jag veta att det hela är filmat och att vi ska få se filmen på måndag. Underbart! Då slipper jag gå på känsla, jag får veta exakt hur röd jag var i ansiktet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0