Ännu mera växter!

Jag var med min svägerska med den himmelska trädgården på promenad idag igen. Efteråt visade hon mig sin nyplanterade buxbomsrundel, och vi vandrade sedan vidare i den himmelska trädgården.

Jag fick bevittna vårens mirakel i form av spridda krokusar i ett hav av vissna perenner, vilket ledde till att tankarna började mala i huvudet. "Jag kan göra si eller så..."

Sedan tittade vi på mina dagliljeruggar, och jag kan inte fatta att de är mina! De är så rejäla. Och så levande!

Vi gick vidare till hallonlandet, och konstaterade att vårt eget hallonland kommer att byggas upp av fyra förrymda hallonplantor från min svägerskas himmelska trädgård. Dessa fyra skämmer omgivningen och bör snarast möjligt avlägsnas, så min egen trädgård ställer självklart upp med asyl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0