Hur kommer det sig?

Det är inte ovanligt att jag skriver ett speciellt fel när jag skriver på datorn.
Jag skriver a när jag ska skriva å eller ä. Jag glömmer liksom bort "prickarna" trots att jag inte skriver för hand.

Det borde vara helt omöjligt att skriva fel på det viset, för tangenterna sitter i varsin ände av tangentbordet, jag använder olika händer för att trycka på dem, och jag är inte dyslektiker, så jag borde se skillnad på dem.
Ändå händer det!

Jag har gjort samma fel med ö och o, men inte lika ofta, och de sitter ändå ganska nära varandra.

Jag vill veta vad det är för konstig hjärnfunktion (eller motsatsen) som ställer till det för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0