Jag har varit ganska duktig!

Vi avslutade projektet KommunORKEN (förkortat KORKEN) för min del idag.
20 veckor av vägningar, mål och hälsosamt tänkande är till ända, och jag som just kommit igång.

Jag förväntade mig i stort sett ingenting, med tanke på mitt uteblivna engagemang, till följd av lilltjejens inskolning på dagis och tillhörande sjukor, som även smittat mig... Det funkade en stund runt nyår, men sen har det knappt blivit alls förrän nu i helgen. Tre promenader i veckan var målet, men av de 20 veckorna är det väl cirka 18 som varit sämre, och cirka 16 som varit helt utan.

Resultatet var dock hyfsat.
Konditionen var bättre, med lägre puls under högre belastning, bättre syreupptagningsförmåga och allt vad det var. Vågen var också ganska snäll mot mig, även om jag gått upp sex hekto. Jag hade nämligen gått ner sex hekto fett, och upp tolv hekto muskler och vätska.

Nu börjar det också ljusna på motionsfronten. På fem dagar har jag hunnit med fyra och en halv promenad(er). Jag har börjat gå med sällskap, så det är lättare att komma sig för. Dessutom är det ljust ute längre, det är varmare, och tösen verkar må bra (peppar, peppar).

Det känns ganska typiskt att det är slut nu, men jag tänkte efter före och har nu bokat in en ny vägning på mirakelvågen om sju veckor. Det är något av en motivationshöjare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0