Växter på gång!

Jag ska få tre ruggar med dagliljor av min svägerska med den himmelska trädgården. De får inte plats i hennes himmelska trädgård, med allt annat som hon vill ha, och jag har praktiskt taget ingenting, så här får de plats.

Har bestämt mig för att placera dem i min... vad ska man kalla det? I min lilla mur-rundel. (Min trädgård delas in i två nivåer av en stenmur. Nedanför denna mur finns en mindre rundel omgiven av en lägre mur. Vi har varit lite osäkra på vad vi ska göra med den, men just nu känns det som att det blir en upphöjd rabatt.)

Jag föreslog detta när vi var på promenad, och fick genast medhåll av mina medpromenörer/ trädgårdinspiratörer. Dessutom föreslog de att jag skulle placera mina pioner i samma rabatt, eftersom de blommar vid olika tidpunkt och därför kompletterar varandra, samt plantera mina vårlökar därunder, för vårlig fägring nästa år.

Det var lite surrealistiskt. Innan jag gick ut på promenad hade jag inte ens några växter, när jag kom hem hade jag en hel rabatt planerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0