Ett gott betyg

Jag ska byta arbetsplats till hösten. Det är fortfarande samma skola, men ett annat fritids. Jag byter rakt av med en kille, som är ganska olik mig.

Idag jobbar jag på K, i höst byter jag till P.

Idag var barn från P, som ska byta till K när de börjar trean nästa år, på inskolning hos oss. De vet att den här killen ska jobba med dem i höst också, men idag frågade de mig om vad jag ska göra i höst. Jag talade om att jag ska jobba på P, och deras reaktion var ordagrant: "Nej, nu när vi slutar där!"

Det tar jag som ett gott betyg, med tanke på att de inte ens känner mig. Jag har inte lagt mig i deras inskolning mer än att jag finns där om de som ska jobba i höst inte är tillgängliga. Jag måste ha gjort ett gott intryck.

Vid tillfällen som detta, och de dyker upp då och då, funderar jag på om jag kanske är en riktigt trevlig prick. Folk, både barn och vuxna, vill faktiskt jobba med mig.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Det är väl självklart att du är en trevlig prick. Det säger jag inte bara som genpoolskollega, utan som en utomstående iakttagare. Har du aldrig tänkt på att det enbart är rätt kassa människor som dissat dig genom åren? Och de är inte många. Bara allmänt trash. Så det så.
/din bror med tangentbordet fullt av kärlek

2007-05-23 @ 17:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0